it alwas smells like toast in England, actually the fire alarm just went off because of one that was burning up in the toaster

På begäran av ett fan (ehh Karin då) har jag blivit ombedd att ta upp bloggen igen och nu kan det ju faktiskt vara intressant för någon vad jag gör om dagarna när jag inte också berättar det IRL vill säga.

Har varit i Bristol i 8 dagar nu, vacker stad. De första dagarna bodde jag på ett hostel; the rock'n'bowl motel. och ja det var en bowlingbana och en kareokebar i källarvåningen som hördes väl upp till top flor där jag låg i en sovsal med 7 andra brudar. men det var helt okej, träffade två tjejer; en spanjorska och fransyska som var trevliga och som jag antagligen ska ut och ta en öl med ikväll.

Bor i östra delen av bristol, inte i centrum men inte så långt bort heller; tar ca 30 min att gå till stan och lika lång tid till universitetet ung. Jag bor nära en stor gata; Gloucester road som är jättemysig, finns en massa organic food stores och mysiga pubar och caféer. Universitetet är jättefint, gamla viktorianska stenbyggnader, pampigt. Ser fram emot registreringen imorgon, ska på sandwich lunch med de andra erasmus studenterna. tydligen måste jag läsa språk också vilket är bra, ska ta en engelska kurs för att bättra på min, tydligen? redan utmärkta engelska. var så nervös de första dagarna men sen har jag fått en massa komplimanger så det är lugnt nu :)

Idag har jag gått till Ikea som inte låg så långt bort, typ 1.5 miles. Köpte en kudde, påslakan, soppkorg osv. för 50pund. pengarna försvinner så fort här, blir helt stressad, måste försöka vara ekonomisk, not my cupa men får försöka.

Ska härmed hålla er uppdaterade om alla tråkiga detaljer i mitt vardagsliv,

saknar er alla,
cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0