<3

Igår var första dagen i skolan. Kurserna börjar inte förrän på måndag men jag var på registrering och träffade kordinatorn och sen en liten smörgåslunch med de andra erasmusstudenterna. sen var det en lång föreläsning för alla internationella studenter med efterföljande mingel. är rätt trött på sånt så jag orkade inte bjuda till så mycket. blev dock bjuden på en fest på lördag av några trevliga tjecker. ja just det, har nästan glömt att jag tappade min plånbok med visakort+pass+id+försäkringskort osv. igår. knäckt gick jag hem för att kolla när svenska ambassaden i London hade öppet, skulle maila dem när jag ser att jag har fått ett mail från student union om att de har min plånbok, vilken lättnad. har dock inget visakort nu eftersom jag spärrade det men får nog mitt engelska imorgon eller på måndag, flyt i motvinden.
i tisdags skulle jag ju gå på studentfest (gud särskriver hela tiden automatiskt och får dra ihop orden) men bangade vid åsynen av vad som verkade vara en stor massa av prostituerade 17-åringar dvs. brittiska studenter. gick istället på liten pubrunda med mina nyfunna bekanta som jag träffade på hostelet samt deras rumskompis tobias från tyskland, var trevligt. ska på spelning med dem ikväll.

ser fram emot att kurserna ska börja och hoppas att medelåldern är över 19. har köpt skolgrejer idag och fått två kursböcker på posten idag.
har lite hemlängtan, kan vara att jag har pms, vet ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0